A címekre kattintva, a közlemények megtekinthetők, letölthetők.

 

Bereczki, E. & Kárpáti, A. (2021). Technology-enhanced creativity: a multiple case study of digital technology-integration expert teachers’ beliefs and practices. Thinking Skills and Creativity, 39  https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100791

 

Bereczki, E. & Kárpáti, A. (2018): Teachers’ beliefs about creativity and its nurture: a systematic review of the recent research literature. Educational Research Review. Vol. 23, February 2018, 25-56.

 

Biró, I. & Kárpáti, A. (2020). An Assessment Tool for Visual Communication Skills: A Case Study of School Children Aged 11-14. The International Journal of Arts Education, 18(2), 84-111.

 

Groenendijk, T., Haanstra, F., Kárpáti, A. (2018). A new tool for developmental assessment based on the Common European Framework of Reference for Visual Literacy – an international usability study. International Journal of Education through Art (IJETA), 14(3), 353-378. DOI: 10.1386/eta.14.3.353_1

 

Tóth, A., Molnár, G., Kárpáti, A. (2020). Teaching about colour – the legacy of the Bauhaus Masters. International Journal of Art and Design Education.
DOI: 10.1111/jade.12338  Preprint:
https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14768070

 

Tóth Alisa, Kárpáti Andrea & Molnár Gyöngyvér 2019). A színpercepció és színértelmezés mérése 7-9 éves diákok körében. Iskolakultúra, 29(1), 17-28. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2019.1.17

Kárpáti Andrea & Gaul-Ács Ágnes (2019). A vizuális tehetség. In: Szabó Zsuzsa szerk.: A tehetség kézikönyve. Budapest: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, 429-473. Teljes kötet: http://tehetseg.hu/sites/default/files/kezikonyv/nk_mind_0.pdf

Kárpáti Andrea és Nagy Angelika (2019). Digitális kreativitás – a vizuális és informatikai kultúra szinergiája. Iskolakultúra, 29(4-5), 86-98. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2019.4-5.86

Kárpáti, A. (2019). Art education in Central and Eastern Europe. In: Freedman, K. Ed.:  International Encyclopaedia of Art and Design Education, Vol. II: Curricular aspects of art & design education. Wiley Blackwell Publishers, Oxford and New York.

Tóth, A., Kárpáti, A., & Molnár, G. (2019). A színpercepció és színértelmezés mérése 7-9 éves diákok körében. Iskolakultúra, 29(1), 17-28. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2019.1.17