A címekre kattintva, a közlemények megtekinthetők, letölthetők.

 

Kárpáti, A. (2019). Art education in Central and Eastern Europe. In: Freedman, K. Ed.:  International Encyclopaedia of Art and Design Education, Vol. II: Curricular aspects of art & design education. Wiley Blackwell Publishers, Oxford and New York.

Tóth, A., Kárpáti, A., & Molnár, G. (2019). A színpercepció és színértelmezés mérése 7-9 éves diákok körében. Iskolakultúra, 29(1), 17-28. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2019.1.17

Schönau, Diederik & Kárpáti, Andrea (2019). Renaming the framework: Common European Framework of Reference for Visual Competency. International Journal of Art and Design Education, 15(1), 95-100.

Kárpáti, Andrea (2018). A művészetpedagógia képességfejlesztő, személyiségformáló hatása a Moholy-Nagy Vizuális Modulokban. In: Solymosi-Tari Emőke szerk. (2019): „Az élet kincsesháza I- II. Művészeti nevelés, művészettel nevelés”. Budapest: Magyar Művészeti Akadémia.

Kárpáti, Andrea & Schönau, Diederik (2019). The Common European Framework of Reference: The bigger picture. International Journal of Art and Design Education, 15(1), 3-14.

Kárpáti, A. (2019): Bauhaus Pedagogy: The Origins of Design Thinking. In: Benedek, A. & Nyíri, K. Eds.: Visual Learning – A Year After. Visual Learning Lab Papers No. 9 (1/2019). Budapest: Department of Technical Education Budapest University of Technology and Economics, 35-45.

Kárpáti, A. (2019). Art education of youth subcultures – From child art to the visual language of adolescents – Changing concepts of creativity in art education. In: Benedek, A. & Nyíri, K. Eds.: Learning and Technology in Historical Perspective. Perspectives on Visual learning, Vol. 2. Budapest: Hungarian Academy of Science and University of Technology and Economics. 23-35.

Kárpáti, A. (2019). Art education in Central and Eastern Europe. In: Freedman, K. Ed.:  International Encyclopaedia of Art and Design Education, Vol. II: Curricular aspects of art & design education. Wiley Blackwell Publishers, Oxford and New York

Kárpáti Andrea szerk. (2019): Vizuális kommunikáció az oktatásban. Módszertani kézikönyv. Budapest: Eötvös Lóránd Tudományegyetem.

Kárpáti Andrea és Nagy Angelika (2019). Digitális kreativitás – a vizuális és informatikai kultúra szinergiája. Iskolakultúra, 29(4-5), 86-98.